نصب و فروش انواع چمن مصنوعی | جدید ترین مدل های چمن مصنوعی در کشور

استفاده از چمن مصنوعی اولین بار در آمريکا کلید خورد، در سال 1960 در مرکز تحقیقاتی فلوریدا این طرح کلید خورد و اولين بار در سال 1964 در یک مدسه از آن استفاده آموزشی شد. بعد از المپیک مونترال استفاده از چمن مصنوعی به صورت گسترده مورد نظر جوامع ورزشی و تولیدکنندگان قرار گرفت. بعد از آن در اروپا و در سال 1982 اولین چمن مصنوعی در هلند مورد بهره‌برداری قرار گرفت. نصب و فروش انواع چمن مصنوعی به نحوی فراگیر شد که تنها در قاره اروپا تا سال ۱۹۹۹ بیش از ۸۵ میلیون متر مربع از فضاهای ورزشی این قاره اعم از فوتبال، هاکی، تنیس، گلفو… زیر پوشش چمن مصنوعی… قرار گرفت.

اولین چمن مصنوعی از نخ نایلونی ساخته شد، سپس یک شرکت آلمانی در سال 1970 از الیاف پلی پروپلین در ساخت چمن مصنوعی استفاده کرد، علت آن هم این بود که این چمن از چمنی که از نایلون ساخته می‌شد نرم‌تر و انعطاف بیشتری داشت. 

نصب و فروش انواع چمن مصنوعی | جدید ترین مدل های چمن مصنوعی در کشور

مزایای استفاده از چمن مصنوعی

مزایای استفاده از چمن مصنوعییکی از دلایلی که استفاده از چمن مصنوعی را فراگیر کرد مزایای آن نسب به چمن طبیعی بود. 

در این برهه از زمان که بحث کم آبی و استفاده بهینه از منابع آبی مطرح است، استفاده از چنین تکنولوژیهای بسیار به محیط زیست کمک می کند و چمن مصنوعی یکی از همین تکنولوژی‌ها است که نیاز به آبیاری ندارد. 

نیاز به مراقبت، یکی دیگر از دغدغه‌های چمن طبیعی است که با اختراع چمن مصنوعی از این مراقبت مداوم و همیشگی کاسته می‌شود. 

مثلا در زمین فوتبال خطاهای ناشی از ناهمواری زمین را کاهش می‌دهد چون به واسطه چمن مصنوعی سطحی هموار و گسترده بوجود می‌آید که عیوب و ناهمواری‌های زمین را مخفی میکند.

در ایران نیز از کاربردهای چمن مصنوعی میتوان به محوطه‌های چمن کاری عمومی مانند میادین شهرها، حاشیه اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها، زمین‌های بازی کودکان، کناره استخرها، چشم‌اندازها و محوطه‌های داخلی ساختمان‌ها اشاره کرد. 

فروشندگان چمن مصنوعی در کشور

فروشندگان چمن مصنوعی در کشوروقتی این سوال را از خود می‌پرسیم که چمن مصنوعی از کجا تهیه کنم و جستجوی خود را آغاز می‌کنیم، متوجه میشویم که در ایران هم استفاده از چمن مصنوعی رونق زیادی دارد و در بیشتر شهرها این محصول قابل خرید و نصب می‌باشد. مثلا در رمینه فروش چمن مصنوعی در کرج یکی از شرکت‌هایی که فعالیت می‌کند، شرکت چمن مصنوعی نیوساد است. فروش چمن مصنوعی  غرب تهران هم توسط فروشگاهای زیادی انجام می‌شود ولی یکی از شرکت‌هایی که تخصصی در این زمینه مشغول و فعالیت میکند، شرکت طوس پارسه است که پروژه‌هاي زیادی را هم در دست اقدام دارد. 

فروشگاه چمن مصنوعی مشهد، این عبارت را وقتی در اینترنت جستجو کنیم، فروشگاه‌ها و شرکت‌های زیادی به چشم می‌خورند که گام‌های بزرگی در زمینه چمن مصنوعی برداشته‌اند. وقتی به سطح شهرهای مختلف به دور و اطراف خود نگاه می‌اندازیم متوجه استفاده زیاد از این نوع چمن در سطح شهر می‌شويم که این خود گویای همه‌گیر شدن این تکنولوژی نوپا می‌باشد. 

نصابان چمن مصنوعی

نصابان چمن مصنوعیاز آنجایی که چمن مصنوعی عمری طولانی دارد، استفاده از چمن مصنوعی دست دوم می‌تواند هزینه اجرا را در حد قابل توجهی کاهش دهد. مثلا چمن مصنوعی دست دوم در اصفهان از یک ورزشگاه می‌تواند به پارک منتقل شده و دوباره نصب و استفاده شود. قیمت چمن مصنوعی دست دوم به نسبت نوی آن خیلی ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. 

استفاده از استادکاران با تجربه و مصالح درجه یک در عمر نهایی چمن مصنوعی تاثیر دارد. چسبی که براي چسباندن این چمن بکار میرود باید از نوع مرغوب باشد تا در شرایط مختلف استفاده از آن خراب نشود و هزینه تعمیر و بازسازی کاهش پیدا کند. 

تولید چمن مصنوعی در رنگ های متنوع

تولید چمن مصنوعی در رنگ های متنوع

چمن مصنوعی بیشتر به رنگ سبز تولید می‌شود ولی ابعاد آن متفاوت می‌باشد. برای اینکه یک زمین را چمن مصنوعی کنند، اپتدا باید ابعاد زمین چمن مصنوعی دقیق اندازه‌گیری شود و بعد به کارخانه یا فروشنده ابعاد درخواستی اعلام شود تا هزینه اضافی بابت پرت اندازه‌ها پرداخت نشود.

موارد کاربرد چمن مصنوعی

موارد کاربرد چمن مصنوعیبا اینکه کلی از مزایای چمن مصنوعی سخن به میان آمد و کاربردهای فراوان آن در سطح شهر گفته شد، باز هم چمن طبیعی در بین طبیعت دوستان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، که در ادامه به چندین مورد از مزایای آن اشاره می‌کنیم.

1- جذب رطوبت و تعدیل گرمای محیط

2- جلوگیری از فرسایش خاک

3- قابلیت پا خوری و لطافت

4- زیبایی بیشتر در مقابل چمن مصنوعی

5- افزایش مواد آلی و بهبود بافت خاک

6- و….

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما